2 Mayıs 2009 Cumartesi

Link Güvenliği




Merhaba NesMedya Haber Video Oyun Seo Yarışması sevenleri :)

Bu makalemizde sizlere,Web sayfalarının içerdiği kötü exploit türevi yazılımlardan korumanın nasıl yapılacağını anlatacağım.Gerek forumlarda gerek se herhangi bir toplu konuşma ortamlarında sizlere belli başlı kişiler tarafından gönderilen linklerin bulunduğu siteler kötü kodlar içeriyor olabilir.

Kötü kodlardan kastınız nedir ?

1- Bir çeşit trojan dowloader yani bilgisayarınza trojen bulaştırıp özel bilgilerini tanımlanan mail adresine ya da ftp adresine gönderir.
2-Donanım parçalarınıza zarar verir.Birtakım kodlar sayesinde girdiğiniz sayfa yüzünden bilgisayarınızı çok kasmasından dolayı parçalarınız zarar görebilir.
3-Bilgisayarınızda bulunan önemli dosyalarının içerikleri değiştirilenebilir.Bundan kastım örnek hosts dosyanızın içeriği değiştirilir ve sürekli girdiğiniz siteler için farklı ip adresleri tanımlanır sonrasında siz istediğiniz siteye girdiğinizi sanarsınız fakat farklı bir fake sayfadasınızdır ve passwordunuz başkalarına gitmiştir.(Online banka işlemleri yapanlar dikkat)

Anladım kardeşim ne yapmam lazım ?

Sizlere güzel bir uygulama dan bahsedicem bu konuda siz girmeyin verilen siteye sizin yerinize özel olarak hazırlanmış script girsin ve içeriği tanımlasın size ve bu anda karşınıza http://linkscanner.explabs.com/linkscanner/default.aspx adresi çıkıyor.Siteye girip güvenlik kodunu yazın ve site adını girin.Gerisi sitenin işi :)

Teşekkür ediyorum fakat ben kendi güvenliğimi kendim sağlamak istiyorum ne yapmalıyım ?

1- ie kullanmayın.
2- mozilla ya da opera kullanın.(mozilla kullanırsanız no script eklentisinide kullanın)
3- Sürekli güncel tutabileceğiniz bir antivirüs ve firewall programınız olsun.

Evet makalemizin sonuna geldik.Umarım yardımcı olmuşumdur sizlere kullanacak arkadaşlar kaynak belirtirlerse güzel olur :)